Продовження посту про Договори.
Для керівників середнього та малого бізнесу (не для юристів:)
Отже чим «працюючий» (професійний) договір відрізняється від «простого» або «звичайного»? А також:
— коли дійсно доцільне складання професійного договору (оскільки зрозуміло, що він буде коштувати дорожче «простого», «звичайного»)
— і коли без нього можно обійтися (не пошкодувавши потім про значно більші втрати, ніж вартість послуг на складання такого договору)
— і як це швидко і правильно визначити.
Ми ще називаємо професійний договір повноцінним.
Наводимо головні причини, по яким, якщо ви укладаєте письмовий договір, доцільно робити його повноцінним (замість «простого», «звичайного»):
— Перш за все, не зробити собі гірше (тобто не нашкодити собі ж при практичному застоуванні договору, що, нажаль, досить часто трапляється на практиці) і
— По-друге, отримати РЕАЛЬНУ можливість (інструмент) отримання необхідного результату та уникнення (або мінімізації) можливих ризиків та втрат. Тобто, інструмент захисту власних інтересів.
— І по-трете, допомогати вести бізнес без зайвих витрат, яких можна уникнути та, ще дорожче — втрат часу, нервів та енергії врегулювання спірних сітуацій, у разі виникнення. Замість розвитку бізнесу.
Це і є основні відмінності так званого»простого», «звичайного» договору від повноцінного.
Оскільки, в разі застосування «простого», «звичайного» договіру на практиці вкрай велика верогідність НЕ отримати необхідний інструмент захисту власних інтересів (це у кращому випадку), і замість цього, навпаки, ускладнити для себе можливість такого захисту та вірогідність втрат.
Тобто, не кожний письмовий договір буде необхідним інтструментом , якій допоможе уникнути (або швидко врегулювати можливі спірні сітуації) та захистити ваші інтереси.
Це підтверджується і причиною написання цього посту — коли Компанія (кадрова агенція) декілька разів не отримала оплату незважаючі на наявність підписаних договорів.
Бачимо неможливість застосувати такі договори не за одним з їх призначень.
Наврядчи це небажання, оскільки, навіщо підпусувати договір, якій не дозволяє отримати зароблені кошти.
«Нам необхідний «простий», «звичайний», «стандартний» договір» — досить часто кажуть представники мікро, малого та іноді — середнього бізнесу, вкладаючі в ці слова бажання «зєкномити» кошти, сплачуючі мінімальну вартість юридичних послуг, замість отримання дійсно необхідного результату («працюючого» договору).
І отримують, як і замовляли, «простий», «звичайний».
Часто наслідок таких договорів — це додаткові втрати (замість бажаної єкономії), незадоволення роботою юристів, яким ставилася задача зробити такий «простий», «звичайний» договір за мінімально можливу плату, звинувачення контрагента, з яким не було здісненно повноцінного прояснення, погодження та фіксації основних умов угоди.
Звісно, це проявляється тільки коли вже виникла і очевидна проблема.
До цього Договір, дійсно, здається цілком нормальним.
Відкладені в часі і непомітні на перший погляд для неспеціаліста (приховані) питаня, ризики та пов язані з ними можливі втрати — одна з важливих особливостей юридичних документів, у тому числі договорів.
Коли ж такі питання виникають, маючі «простий», «звичайний» договір, у більшості випадків, вже нічого не можна зробити для захисту власних інтересів.
Задача перетворюється — «щоб не сталось ще гірше і за можлвості мінімізувати додаткові втрати» замість отримання необхідного результату (грошей, товру чи послуг).
Тому, повноцінний («працюючий» або професійний) договір необхідий переш за всех для керівників, які думають і для яких важливі майбутні наслідки та результати.
Тобто — для думаючих керівників.
У той же час, може здатися, що випадкі невиконання (або неякісного, або неповного виконання) обов’язків однією з сторін трапляються лосить рідко.
Правда в тому, що ми дійсно небагато чуємо про це. І на це є цілком природні і зрозумілі причини «непублічності» таких випадків». Напишемо про них окремим постом.
Отже, повноцінний «працюючий» договір повинен враховувати особливості вашої угоди. Які завжди є.
Такий договір дійсно потребує більше часу, іноді суттєво (залежно від специфіки угоди та її умов) ніж «звичайний, простий» договір.
Тому буде коштувати дорожче.
Виникає цілком доцільне питання — коли такий договір дійсно необхідний, щоб витрачати на нього додаткови час та кошти?
А коли такі витрати зайві і без такого договору можна обійтися? І потім не пошкодувати про це, втративши значно більше ніж вартість послуг на його складання.
Чи можна це визначити швидко і точно, без додаткових витрат часу і коштів? І якщо так, то як?
Розуміючі важливість відповіді на таке питання, ми свого часу розробили для наших Клієнтів відпоідний Чек лист, заповнення якого допомогає отримати відпівідь на існуюче питання.
Особливістю такого Чек листа є те, що для його використання не потрібно мати юридичні знання та досвід.
Поділимось їм у наступній публікації.