У продовження публікації – «що входить в поняття – зробити самим замість передачі на аутсорс?» – отримав гарне питання – «Чому ви вважаєте, що компанія повинна організовувати роботу і контроль свого працівника (і, відповідно, витрачати на це додаткові ресурси – хтось повинен це робити і не безкоштовно), якщо працівник, відповідальний за виконання роботи, отримає за це заробітну плату? І, відповідно, повинен сам вміти організувати свою роботу і контролювати себе. Інакше за він отримує ЗП?»
Спробуємо пояснити причини нашого підходу.
1. ДОСТАТНІСТЬ вміння та навичок організувати свою роботу.
Якщо так поставити питання всередині компанії (що працівник повинен сам вміти організувати свою роботу і контролювати себе), то працівник дійсно буде сам організовувати свою роботу і сам себе контролювати. Але так, як він…вміє.
Однак не факт, що таке вміння буде відповідати потребам і інтересам компанії. Особливо, якщо говорити про самоконтроль.
Тому компанія, дійсно несучи витрати на виплату заробітної плати такому працівнику, пов’язаних з нею податків та інших витрати, пов’язані з організацією робочого місця і утримання працівника, не факт, що буде отримувати необхідний результат.
А при певних обставинах (залежно від сфери діяльності працівника) неотримання необхідного результату може бути…в кращому випадку. І компанія з часом може стикнутися з додатковими втратами – як наслідок неналежної організації роботи і контролю і специфіки певних робіт, результат яких не завжди лежить на поверхні і який можна бачити неозброєним оком. Наприклад, те ж ведення обліку (бухгалтерського, фінансового, управлінського) або вирішення юридичних питань.
А також низка інших робіт, які потребують спеціальних знань і навичок.
2. Чи кожен працівник дійсно ПОВИНЕН вміти організувати та контролювати свою роботу?
Практика показує, що організувати необхідним чином свою ж роботу можуть далеко не всі працівники (на мій досвід переважна меншість), якщо річ не йде про управлінські посади).
Якщо говорити про організацію не так як вийде, а як необхідно саме для розвитку бізнесу.
Якщо потрібен такий працівник (якій сам повинен організувати свою роботу і, в разі необхідності – роботу своїх помічників і має відповідний досвід), такі працівники звісно є на ринку, але це буде управлінська посада відповідного рівня, відповідні повноваження і…відповідна ЗП і пов’язані з нею податки (витрати).
І це важливо враховувати при порівнянні з витратами при виконанні такої роботи і аутсорсинговою компанією.
Також перед прийманням такого працівника (управлінської посади) важливо робити реальну перевірку його як софт, так і хард скілів (особливо коли річ йде про виконання специфічних функцій, які потребують спеціальних знань і навичок).
Чи є у вашого працівника необхідні професійні навички і відповідний досвід для здійснення контролю? І час?
Форми і системи контролю можуть бути дуже різними залежно від цілої низки факторів. Але в цілому реальний контроль повинен бути і на системному рівні (а не випадковому – час від часу або коли щось вже трапилось) , оскільки в іншому випадку вірогідність отримати несподівані результати або не отримати їх взагалі дуже висока. Це підтверджують і достатньо багато досвідчених керівників, яких я знаю і з якими спілкувався на цю тему.
Що стосується наприклад результатів роботи бухгалтера або юриста, як колись сказав мій знайомий в розмові з своїм партнером стосовно бухгалтера – «в самому кращому випадку він тобі нічого не зробить».
Це дійсно звучить дещо песимістично. Але на жаль він сказав це з свого досвіду, тому мав рацію. Оскільки враховуючи специфіку задач і можливих наслідків, помилки бухгалтера або юриста можуть завдати бізнесу додаткової шкоди/втрат, (іноді критичних), які набагато більше їх заробітної плати.
На відміну від багатьох інших спеціальностей, де негативні наслідки в разі невиконання або неналежного виконання задачі, дійсно можуть обмежитись розміром заробітної плати, пов’язаних з нею податків, власне неотриманого результату і втраченого часу. Це не приємно, але не настільки у порівнянні з ситуацією, коли ви (компанія) ще може отримати додаткові фінансові зобов’язання, які можуть виявитись не малі, а іноді -критичними для бізнесу.
Якщо ж для виконання роботи приймається працівник не на управлінську посаду (і оплату), то організацію роботи та контроль повинен здійснювати його керівник.
Наприклад, щоб організувати і проконтролювати роботу бухгалтера або юриста (з урахуванням потреб, умов і цілей компанії і якщо ми кажемо про реальний, а не «формальний» контроль) їх керівник повинен мати необхідні професійні навички і досвід. І час для цього.
Важливо розуміти – чи є в компанії такий працівник, якій зможе і зацікавлений (!) виконувати таку роботу?
Окреме важливе питання – це прагнення до оптимізації і вдосконалення роботи. На постійній основі.
Практика також показує, що роботи це самостійно стосовно своєї ж роботи навіть при наявності бажання, можуть далеко і далеко не всі працівники, а тільки реальні професіонали і як правило з управлінським досвідом.
Оскільки для такої роботи потрібні:
а) розуміння
б) спеціальні навички і досвід
в) мотивація (фінансова і не фінансова)
г) час.
А оптимізація (всіх участків) для бізнесу, якій хоче розвиватися і зростати – це невід’ємний процес. Оскільки вартість виконання будь якого процесу впливає на виробничу собівартість і на повну собівартість. І, відповідно, на швидкість розвитку і рентабельність бізнесу.